0
Skrivet den 26 augusti, 2014 av Klara Magnusson i Nyheter
 
 

Candy Crush Saga Till Kina

King är speltillverkare som tog fram det populära spelet Candy Crush Saga. Nu skall spelet lanseras i Kina! Candy Crush Saga skall integreras med Tencents Sociala nätverk, Mobile QQ och kinesiska Wechat – WeiXin,  som är två av de största i landet. I början på 2013 hade Tencents QQ närmare 800 miljoner aktiva användare.

”Det är spännande att Candy Crush Saga numera är integrerad med Tencent plattformar för aktörer i Kina. Tencent, som har den största mobila sociala nätverk i Kina med hundratals miljoner användare, är en fantastisk partner att arbeta med. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans för att göra Candy Crush Saga populär bland spelare i Kina precis som det har varit på annat håll.” sa  Riccardo Zaccon, Kings VD enligt pressreleasen på hemsidan.

Tror du att Candy Crush Saga kommer bli lika populär i Kina som i Sverige?

 

 

Vill du veta mer? På följande länkar hittar du mer om lanseringen:
Kings hemsida
Dagens Nyheter
Reuters

 


Klara Magnusson

 
Profilbild på Klara Magnusson
Klaras första kontakt med Kina var redan på tidigt 00-tal då hon åkte till stora landet i öst för att turista och shoppa med sin mor. Det var då som Klaras fascination för Kina började och har bara blivit större och större ju mer hon har fått lära känna landet. Under 2010/2011 bestämde sig Klara för att studerade i Beijing som en del av sin masterexamen men har även turistat runt i landet ett flertal gånger sedan sitt första besök. Klara är vår träningsälskade Göteborska som har en förkärlek för Kinas mat och kulturhistoria. Hon kommer även avslöja kinesiska egenheter, underligheten och en och annan hemlighet.