0
Skrivet den 15 juni, 2015 av Klara Magnusson i Nyheter
 
 

Volvos all new XC90 luxury lounge – en bil anpassad för den Asiatiska marknaden


Ingen har nog missat Volvos nyaste bil i parken, XC90. Det är en stor SUV som Volvo Cars satsat på rejält. Som ni lästa tidigare i veckan tror Volvo på ökade försäljningssiffror detta året och XC90 är en av de bilar som skall ta marknaden med storm. Inte minst på den kinesiska marknaden.

Inte nog med att det är en helt ny flashig bil, Volvo har även lanserat en specialdesignad XC90 Luxury Lounge, avsedd för specifika marknader så som Kina. Den stora XC90 går då från sju sittplatser, till endast fyra men är precis lika stor invändigt som utvändigt. Detta för att ge en mer lounge-känsla med mycket utrymme för benen.

Lyxig ser den verkligen ut på filmen ovan. Ganska mycket bling för att vara Volvo, men på de asiatiska marknaderna är det ju faktiskt bling som gäller. Ju mer bling desto bättre. Eller hur?


Klara Magnusson

 
Klaras första kontakt med Kina var redan på tidigt 00-tal då hon åkte till stora landet i öst för att turista och shoppa med sin mor. Det var då som Klaras fascination för Kina började och har bara blivit större och större ju mer hon har fått lära känna landet. Under 2010/2011 bestämde sig Klara för att studerade i Beijing som en del av sin masterexamen men har även turistat runt i landet ett flertal gånger sedan sitt första besök. Klara är vår träningsälskade Göteborska som har en förkärlek för Kinas mat och kulturhistoria. Hon kommer även avslöja kinesiska egenheter, underligheten och en och annan hemlighet.